תחום הפיננסים טומן בחובו מושגים רבים אשר לא את כולם אנו מבינים לעומק.

נהוג לחשוב שרק אנשי מקצוע מתחום הבנקאות יודעים את כל המידע הדרוש, אבל בפועל אנשים רבים נחשפים למידע פיננסי רב דרך האינטרנט והופכים את הידע לכוח עצום שמשמש אותם בהתנהלות כלכלית נכונה ובטוחה.

מתעניינים במט"ח? הגעתם למקום הנכון בו תמצאו את כל המידע הרלוונטי מבחינת נושא זה. בפורטל הנרחב איזיבנק תמצאו מגוון נושאים הכוללים מידע פיננסי רב ולרבות מידע על מט"ח הדרוש לכם בשלב זה על מנת לעשות עסקה טובה ומשתלת כפי שרציתם.

מטבע חוץ הוא המטבע הרשמי של מדינה שאינה ישראל. לרוב מדובר במטבע בעל סחירות בינלאומית על ידי בנקים וגופים רשמיים. סחירות זאת מתבצעת על ידי החלפת מטבעות בין המדינות. 

עובדות שחשוב לדעת על מט"ח

תחום המט"ח שייך לשוק גדול ונרחב בעולם אשר לוקחים בו חלק לא רק ממשלות אלא גם תאגידים, בנקים מרכזיים, בנקים מסחריים ועוד. מדי יום מתבצע סחר במטבע חוץ בארץ ובעולם בעיקר משום שסחורות ושירותים של יבוא מתנהלים בדרך זו. כמו כן, קיימות השקעות זרות ותנועה ממדינה למדינה, תיירות בינלאומית הכפופה להצטיידות במטבע של מדינת יעד התיירות ועוד.

המטח" המוכר ביותר לכולנו הינו הדולר המהווה המטבע הדומיננטי ביותר בעולם, ולאחר מכן כמובן גם האירו, פאונד, ין ועוד. רכישת מטבע חוץ תלויה באופן ישיר בשער חליפין אשר בהגדרתו כולל את המחיר ליחידה אחת של מטבע חוץ בשוק המקומי.

השער היציג של מט"ח יקבע את שער החליפין כאשר בנק ישראל מחשב את השער היציג של המט"ח פעם אחת ביום. 

כל המידע על מט"ח כאן באיזיבנק!

בין אם אתם מתכננים טיול לחוץ לארץ וזקוקים למט"ח ובין אם אתם בעלי עסק ורוצים לרכוש סחורות ולייבא אותם, אתם חייבים להיות בקיאים בתחום זה ובכל המידע הפיננסי הקיים הנוגע לכך על מנת לעשות עסקה משתלמת ולהיזהר ממלכודות הטמונות בנושא זה. פורטל איזיבנק ריכז עבורך את כל הנושאים ותוכלו למצוא כאן מידע רב בנוגע ליתר שיטות מימון ולא רק בנוגע למט"ח.

בין היתר תוכלו למצוא מאמרים נרחבים בנושא הלוואות, משכנתאות, השוואת משכנתא, מידע פיננסי ועוד.