מחפשים הלוואה לדירה, מתי לוקחים משכנתא

אין ספק כי עניין המשכנתא מצליח לבלבל גם את הבקיאים בתחום. השאלה מתי לוקחים משכנתא ומהי משכנתא משתלמת מטרידה את מרבית האנשים מיד כאשר הם חושבים על רכישת דירה או לכל מטרה אחרת אשר לשמה נדרש סכום כסף גדול במיוחד.

על מנת שנטילת המשכנתא תיחשב מבחינתכם כצעד כלכלי נבון ומחושב יהיה עליכם ללמוד את הנושא לעומקם של דברים כאשר שאלת השאלות היא מתי לקחת משכנתא מבחינת מצב השוק מבחינת ריביות, מדדים וכן הלאה.

לקיחת משכנתא בזמן הנוח מבחינתכם מבחינה כלכלית הינה הצעד הראשון והמתבקש שכן כל משכנתא תלויה במצב הפיננסי שלכם באותה העת.

ידוע כי התחרות הרבה השוררת בתחום זה מאלצת גופים רבים להציע מסלולי משכנתא אטרקטיביים במיוחד אבל חשוב לבדוק היטב ולקרוא את האותיות הקטנות בטרם תתחייבו לדרך ארוכה ומשמעותית מבחינת החזרים כספיים ארוכי טווח. יתר על כן נושאי הריביות של המשכנתא נתון למשא ומתן בשל תחרות זאת ולכן חשוב במיוחד להתמקח על מנת לקבל משכנתא בתנאים אופטימאליים מבחינתכם. 

מהו הזמן הנכון ללקיחת משכנתא? 

לקיחת משכנתא והעיתוי בו אנו חותמים על חוזה הינו עניין אינדיבידואלי כך שמקרה זה נכון מאוד המשפט: "כל עניין לגופו". כמו כל דבר בחיים גם משכנתא צריך לדעת לקחת בזמן הנכון מבחינתכם ומבחינת מצב השוק. מכלול הפרמטרים שבהן נלקחת משכנתא יכתיבו את אטרקטיביות העסקה מבחינתכם ואת התאמתה או חוסר התאמתה בסיכומו של דבר מבחינה פיננסית לכיס שלכם. 

משכנתא פתרון אופטימאלי עבור מרביתנו 

נטילת משכנתא נחשבת לצעד מתבקש כאשר על הפרק סכום כסף שהינו בגדר חלום לצורך מימוש הרכישה. תנאי ההלוואה הינם תלויים בגוף המעניק אותה ובמסלול עליו אתם חותמים. פריסת ההלוואה לתשלומים, תנאי פירעון, קנסות, ריביות וכו' תלויים על הכף כאשר נוטלים משכנתא ולכן יש להתייחס לכך בכובד ראש.

הלוואה בתנאים נוחים וגמישים תלויים כמובן במסגרת האשראי שלרשותכם וכמובן בסכום ההון ההתחלתי- כאשר היחס הוא ישיר ככל שיש ברשותכם סכום גדול יותר כך המשכנתא תהיה קטנה יותר ומשתלמת עבורכם מבחינת ההחזרים ונטל הריביות הכרוכות בהחזרתה לבנק.

כמו כן, מאחר ומדובר בצעד משמעותי ביותר מבחינה פיננסית יהיה עליכם לערוך השוואת משכנתא על מנת לבחור במשכנתא התפורה למידותיכם אשר תאפשר לכם לעמוד בתנאיה. ככל שתבחרו משכנתא מותאמת מבחינתכם כך יקטנו הסיכויים להסתבכות כלכלית ואי עמידה בהחזריה בעתיד.

רצוי לקחת משכנתא כאשר שני בני הזוג נמצאים במידה מסוימת של יציבות במקום העבודה ומבחינה כלכלית, חשבון הבנק שלהם לא מאופיין בהלוואות רבות או באוברדרפט גדול במיוחד שיקשה עליהם את קבלת המשכנתא ואת העמידה בהחזרים שלה. לעיתים ניתן להיעזר גם בגופים פיננסים נוספים המתמחים בהלוואות קטנות על מנת לייצב את חשבון הבנק ואז להקל את קבלת המשכנתא לעתיד לבוא.